mandag 1. februar 2010



Nå har vi vært her i 2 uker og 2 dager. Selv synes jeg dagene har gått veldig fort. Vi har gjort mye de siste dagene. Kevin (Kontaktpersonen) tok oss med til Arkeoligisk museum og The national war museum. Egentlig er jeg litt interessert i 2. verdenskrig, men guiden vår var utrolig kjedelig, så datt helt ut av det. Utrolig synd, men sånn ble det.


Ellers er vi blitt ferdig på skolen, noe som er litt veldig godt. Var trist å si hadet til vår kjære lærer Lorny, for hun er en så utrolig søt dame :) Så på lørdagen reiste vi til Tax'Biex som er like ved Gzira. Restauranten het Mamma Mia. Veldig god mat, men alt for mye. Etter det tok jeg og Mia bussen til Fgura, for å finne James Caterers, for å være sikker på at jeg fant det igjen i dag, og det gjorde jeg ;)


Vi har blitt kjent med n malteser her i 30 årene, Roger heter han. Han tok oss jentene med på sightseeing, litt utenom det vi hadde sett før, så det var artig ;)
Vi har også vært i Pacheville noen ganger, og sjekket ut utelivet. ;)
Ellers går det i Supernatural om kveldene her, siden tv kanalene er på maltesisk og italiensk. hehe.

Nå venter vi på Roger som skal komme hit å lage kinesisk mat til oss, det blir kos ;)

Ellers i dag har jeg vært på jobben min. En utrolig stor arbeidsplass, med mye utvalg. Ble utrolig positivt overrasket :D I dag har jeg bare pakket maten inn i bokser, det skal jeg gjøre resten av uka også. Men neste uke skal jeg være på koldtkjøkken. Skal bytte på de forskjellige stedene de 3 mnd jeg er her, så blir både varmt og koldtkjøkken, bakeri, konditori, eget rom for bryllupskaker,og pakkerommet. Så skal igjennom mye. Og siden de lager mat til fly, sykehus, hjemmeværende og flykninger, så har de en del å gjøre. Folka her nede er utrolig glade og fornøyde, spøker og tuller hele tiden. Eneste som er litt negativt, er at jeg ikke skjønner Maltesisk, så jeg får ikke med meg noen ting av det de sier. Men ene sjefen sa det at om 2 uker klarer jeg å forstå litt, hvis jeg bare vil. Og det vil jeg selvfølgelig :)
Arbeidsdagen er ifra 08.00 til ca 17.00 med en halvtimes pause. Så blir lange dager, men det går seg til ;) Heldigvis slipper jeg bussen, for ei på jobben bor her i Gzira, så da får jeg sitte på med henne, takk Gud for det ;)

Har forresten spist kanin, med hvitløk, det var spennende, og godt. Litt som kylling ja, bare litt saftige/bløtere, veldig godt :)

MEn nå er det tid for kinamat ;)
Håper alle dere hjemme har det bra ;)

1 kommentar:

  1. Hei, Marthe! Hvordan gikk den første dagen på jobb? Mvh Gard

    SvarSlett