tirsdag 19. januar 2010

De første dagene :)

Det er utrolig godt her nå, har allerede vært ute å gått tur med Jeanett og Jeanette. Nå sitter vi å venter på Kevin (Kontaktperson) som skal kjøre oss til Lidl for å handle inn litt ordentlig middagsmat, deretter flyplassen. Dere skjønner det at Jeanett har ikke fått kofferten sin ennå, enda den ble sendt fra Oslo på lørdagen. Første flyet etter oss. Så hvor er den da? Hun fikk aldri taggen på passet hennes, og lappen på kofferten datt av før de fikk den på flyet til Munchen. Så hun begynner å bli litt lei nå.

Her i Malta er det lite kriminalitet og prostitusjon, foruten her vi bor i Gzira, men det har ikke vi merket noe av :)

Leilighetene er store og fine. De har store rom her for å holde varmen ute om sommeren, men det hjelper ikke nå på vinteren. Nei, vi er ikke pyser, men det er utrolig kaldt om natta. Sikkert fordi de ikke bruker dyner her, men laken og tepper. Mario fikset masse pledd og diverse i går, og i dag kommer det varmeovner, så da blir det knall :)

Vi bor 3 stk i hver leilighet, jeg Anthony og Mia i 4. etasje. Jeanett, Jeanette og Hans Marius i 3.etasje. I 3. har de ikke hatt vann på badet, men det kommer en handyman og huseier i dag for å fikse det, så det blir nok veldig godt :) Der jeg bor har vi ikke varmtvann på kjøkkenet, vi skrudde på bryteren i går, men ingenting skjedde. Så da fikser de sikkert det i dag også :)

Er utrolig fint her, landet har sin egen sjarm. Det er gangavstand til både politi, sykehus, shopping og spisesteder her, setter stor pris på det :)
De som har klaget på bussene her skjønner jeg ikke. Bussen går hele tiden, og alle bussene møtes i Valetta, og går derifra til alle steder, så er utrolig lettvint å finne rikig buss her :)

I går var vi på rundtur, jeg har aldri sett så trange og bratte gater som det var i Valetta, der hadde jeg nok aldri turt å kjøre. Kevin viste oss shoppinggater og hvor utelivet var. Og de praktiske steder som apotek, sykehus og politistasjon.
Vi var også på språkskolen i går, tok en test, og deretter møtte vi læreren vår, hun var veldig hyggelig. Koser meg masse masse her nå :)

5 kommentarer:

  1. Heihei!
    Gratulerer med blogg!:)
    Så bra at du liker Malta. Hvordan går det på språkskolen hittil?

    - Andrea, IS

    SvarSlett
  2. Hei! Har lagd en artikkel med lenker til bloggen på hjemmesida. Virker som du er godt igang. Fint skiføre her! Harald

    SvarSlett
  3. Så bra at du koser deg! Kult med Lidl a :p hehe... Gleder meg veldig til å komme på besøk nå! Tenkte på slutten av februar/begynnelsen av mars kanskje...? :)

    SvarSlett
  4. Hei Marthe! Bra jobbet godt å høre at du situasjonen under full kontroll og at du trives. På skolen er det stille....... not. Fint med noen bilder?? Hils alle.

    SvarSlett
  5. Språkskolen går helt greit ;) Ikke helt slik jeg forventet meg, men læreren er utrolig koselig :)

    Bilder kommer senere i dag, når vi har fikset oss ordentlig nett ;)

    SvarSlett