mandag 1. mars 2010

Forrige uke var Hans Jørgen og Linn Cecilie her, og det var kjempe koselig. Tirsdagen kom Hans Jørgen på min jobb. Der fikk han gå igjennom hele bedriften, fikk forklart mye, og sett mye. Og siden Hans Jørgen er den han er, noterte han, tok bilder og stilte spørsmål. Så nå har jeg masse bilder ifra min jobb. På kvelden gikk vi alle åtte ut, spiste og mat, og koste oss. OL var på tv’en i restauranten, så noen av oss ble litt fraværende, for å si det pent. Ropte og hoiet når Norge fikk fullpott i skiskytingen. Deretter tok vi oss en liten tur på Black Gold, som da er en bar i Sliema.

Onsdagen fikk jeg fri, så brukte hele dagen med Hans Jørgen. Først var jeg, Hans Jørgen og Hans Marius, på ett lite ”show” En kinosal hvor filmen handlet om Malta. Hvordan de levde før i tiden, hvordan krigene var her, og diverse. Det var faktisk veldig interessant, spesielt siden jeg fikk høre det på svensk, og skjønte absolutt alt ;) Deretter spiste vi en liten lunch. Så møtte vi på Linn Cecilie og Anthony. Vi reiste til Den stille byen, Mdina. Gatene der er så trange og små, men av en vesentlig grunn, som jeg skal ta senere. Vi spiste og koste oss. Vi kom oss hjem ved 7 tiden, der møtte jeg en blid Jeanett, som skulle på bursdag. Og det ville jeg selvfølgelig være med på. Så klokken 20.30 ble vi hentet av Mario, som er en bekjent av Jeanett. Han tok oss med til San Juan, 10 min unna her vi bor. Vi reiste til en liten koselig bar, hvor alle feiret bursdagen til Rebecca, som var en utrolig søt og koselig jente. Spilte biljard, og koste oss. Synes det er veldig artig å prate og bli kjent med Maltesere, de er så hyggelige.

Torsdagen hadde jeg også fri, så etter en lang søvn, kom Hans Jørgen hit til leiligheten. Han brukte vel godt over 1 time ifra Valletta. Anthony sin veibeskrivelse: Når du ser palmer, båter og KFC, går du av. Hans Jørgen syntes nok ikke det var godt nok beskrevet, for palmer er det jo nesten ingen av her. Hehe. Men han kom da fram, til slutt. Vi kjøpte oss Harbour Cruise, og busstur. Båten kom vi oss på, det var kjempe koselig. Fikk se mye vi ikke hadde sett før, og fikk høre mye vi ikke visste. Så ble en del bilder der også. Etter det reiste vi til hotellet til Hans Jørgen, for ett fantastisk fint hotell. Og for ett kjempe fint rom, store gode senger, med store gode puter. Åå, var kjempe fint der. Jeg og Anthony bestemte at vi skulle spise middag på det hotellet. Var veldig billig mat der, i forhold til at det var ett 5 stjernes hotell. Ned i restauranten kom vi, med joggebukser og ustelte. Det vi møtte på var en kjempe fin restaurant, med masse folk i kjoler og dresser. Folk stirret veldig på oss. Men det gikk seg til, var veldig god mat, og ett veldig godt selskap. Vi kom oss i taxi, og måtte ta farvel med Hans Jørgen, det var ikke enkelt. Fikk veldig hjemmelengsel når vi reiste ifra han, utrolig trist. Men var veldig godt å få se han igjen. Så, takk til Hans Jørgen som fikk meg til å være en ordentlig turist noen dager, har ikke sett så mye som jeg gjorde i forrige uke. Så å være med turist, det skal jeg.

Fredagen var det tilbake på jobb, Linn Cecilie og Hans Jørgen reise. Dagen gikk ganske fort. Så når kvelden kom, var det konsert med Flo Rida. Det synes jeg var veldig artig. Masse masse folk, masse gode dansere, ja. Var mye å se på. Vi forventet vel egentlig flo Rida på scenen rundt 12 tiden, siden dørene åpnet halv 10, men den gang ei. Rundt 2 kom han, og var ferdig rundt 3. Men det var veldig artig når han først var på scenen.

Lørdagen lå vi i sola 1,5 timer, og bare koste oss. Det var herlig. Vi fikk shoppet litt også.

I dag har jeg jobbet på bakeriet igjen, noe jeg egentlig innerst inne liker. Gleder meg til jeg får vist at det faktisk er mitt 4. år, på kjøkkenet.
Møtte også sjefen i dag, selveste James. Jeg hadde sett for meg en streng mann i 50 årene, med slips og dress. Den personen jeg møtte var 38, alminnelige klær, og veldig koselig. Så det var ikke skummelt i det hele tatt.

Legger ut bilder senere i kveld.
Bonswa.

1 kommentar: